Методична скарбничка



     




Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:


Те, що я чую, я забуваю.
   Те, що я бачу, я пам’ятаю.
    Те, що я роблю, я розумію.


Ці три прості твердження обґрунтовують необхідність використання інтерактивних методів навчання.

Інноваційні форми роботи та технології

    На уроках і в позакласній роботі використовую інтерактивні форми і методи навчання, що дає змогу створити навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно. А це формує в учнів характер, розвиває мовлення, сприяє розвитку індивідуальних можливостей.
    Проводжу роботу в малих групах і парах. Групи формую: «за бажанням», організовану «лідером», «випадкові групи».
    Використовую такі види і форми групової роботи: вправа «Очікування», «Асоціативний кущ», «Розумова розминка», «Мікродискусія», «Вулик», «Створення класного оповідання», «Цікаві статті», «Орфографічна естафета», «Мозговий штурм», «Коло ідей», «Аукціон знань», «Хвилинка-цікавинка», «Навчаючи-учись», «Дерево підсумків», «Мікрофон», «Інтерв’ю» та інші.
    Проводжу на уроках ігри: сюжетно-рольові, театралізовані, дидактичні. Оскільки гра-найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини. Тому ігрові форми роботи-найоптимальніший шлях до розвитку особистості молодшого школяра.
    Залучаю учнів до створення навчальних проектів. Це розвиває в дітей пізнавальні навички, уміння самостійно користуватися своїми знаннями та орієнтуватися в інформаційному просторі.
    Заслуговують уваги уроки розвитку зв’язного мовлення, на яких формуються уміння складати тексти різних типів, стилів і жанрів мовлення.
    Метод «інсценізацій» казок використовую у навчально-виховному процесі.
    Для стимулювання інтересу до знань проводжу нестандартні уроки: урок-змагання, урок-гра, урок-подорож, урок - КВК.
    Особливої уваги заслуговують інтегровані уроки, що сприяють формуванню в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізують їх пізнавальну діяльність.
    Цінними є інтегровані навчальні дні, в яких зміст навчальних предметів об’єднується за змістом і навчальними цілями.
    У роботі використовую мультимедійні засоби: навчальні фільми, мультфільми, пісні навчального змісту.
    На уроки запрошую психолога, цікавих людей, тісно співпрацюємо з бібліотекарем школи.

    При цьому навчально-виховний процес організовую так, щоб учні шукали зв'язок між новими та вже отриманими знаннями, приймали альтернативні рішення, мали змогу зробити «відкриття», формувати власні ідеї та думки, навчалися співробітництву.


Стараюся працювати на засадах «педагогіки партнерства»:



«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородними захопленнями, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не зявиться зло», - писав В.Сухомлинський.

Керуюся такими принципами:
- повага до особистості;
- доброзичливість і позитивне ставлення;

- довіра у відносинах, стосунках;

- діалог – взаємодія - взаємоповага;

- рівність сторін;
- спілкування, співпраця між учителем, учнем і батьками.





Проблема,
над якою працюю
«Формування мовленнєвої
компетентності молодших школярів»

Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно проводити подальшу навчальну діяльність.

Стараюся формувати такі вміння:
-       уміння читати і розуміти прочитане;
-       уміння висловлювати думку усно і письмово;
-       критичне мислення;
-       здатність обгрунтовувати думку;
-       здатність працювати у групі.  



    Методи і форми інтерактивного навчання
    ·        Міні лекція
    ·        Асоціативний кущ
    ·        Демонстрація
    ·        Групове завдання
    ·        Мікродискусія
    ·        Аналіз конкретної ситуації
    ·        Рольова гра
    ·        Самонавчання
    ·        Навчаючи – учись
    ·        Презентація
    ·        Навчальний проект
    ·        Круглий стіл
    ·        Мозковий штурм
    ·        Коло ідей
    ·        Аукціон знань
    ·        Дерево підсумків
    ·        Мікрофон 
    ·        Інтерв’ю
    ·        Індивідуальне завдання





Немає коментарів:

Дописати коментар